ΥΘΚΠΟΤ2. Κοινωνιολογία και πολιτική οικονομία της τέχνης
Διδακτικό Προσωπικό
- Αλέξανδρος Μπαλτζής, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
Ηλεκτρονική Διάθεση Μαθήματος
- e-Οδηγός Σπουδών: https://qa.auth.gr/el/class/1/600221180
- eLearning: https://elearning.auth.gr/course/view.php?id=12646
Περιεχόμενο Μαθήματος
Το διάγραμμα που ακολουθεί είναι ενδεικτικό και ενδέχεται να διαφοροποιείται από έτος σε έτος.
- Εισαγωγή, γενική επισκόπηση της θεματολογίας, βασικές τάσεις στην κοινωνιολογία των τεχνών (εβδομάδα 1)
- Θεσμοί της τέχνης και κοινωνικές λειτουργίες τους (εβδομάδες 2-3)
- Η εργασία στους καλλιτεχνικούς κλάδους (εβδομάδες 4-5)
- Συνθήκες διαβίωσης των καλλιτεχνών (εβδομάδα 6)
- Η τέχνη ως οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα (εβδομάδες 7-8)
- Το κοινό της τέχνης – μέθοδοι έρευνας και μελέτες για την πολιτιστική συμπεριφορά (εβδομάδες 9-10)
- Διεθνείς σχέσεις και λειτουργίες των παγκόσμιων βιομηχανικών συμπλεγμάτων πολυμέσων (εβδομάδα 11)
- Κοινωνικές λειτουργίες της πολιτιστικής πολιτικής (εβδομάδα 12)
- Ανακεφαλαίωση – συζήτηση για τις εργασίες και την αξιολόγηση (εβδομάδα 13)
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Κατανοούν τον κοινωνιολογικό τρόπο προσέγγισης των διαφόρων μορφών τέχνης και να γνωρίζουν τα στοιχειώδη χαρακτηριστικά της κοινωνιολογικής έρευνας για τις τέχνες
- Γνωρίζουν ορισμένα από τα βασικά ζητήματα και προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνιολογική έρευνα για τις διάφορες τέχνες
- Διακρίνουν τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα των κοινωνικών κατηγοριών και των θεσμών που εμπλέκονται στην παραγωγή πολιτισμού στις σύγχρονες κοινωνίες, καθώς και τους κυριότερους παράγοντες που την επηρεάζουν
- Αντιλαμβάνονται με κριτικό τρόπο τις διαφορετικές θεωρήσεις της τέχνης, των καλλιτεχνών, του κοινού και των συναφών θεσμών