Επιτροπή Δεοντολογίας

Επιτροπή Δεοντολογίας ΑΠΘ (άρθρο 217 του Ν. 4957/2022) για θέματα δημοσιεύσεων, εκπόνηση εργασιών, πνευματικά δικαιώματα κ.λπ. 

Κώδικας Δεοντολογίας και καλής Πρακτικής

Επιτροπή Δεοντολογίας της Έρευνας

Επιτροπή Ηθικής και Δεοντολογίας της Έρευνας (ΕΗΔΕ) για θέματα σχετικά με Ερευνητικά Έργα.

Κανονισμός Αρχών και Λειτουργίας της Επιτροπής Ηθικής και δεοντολογίας της Έρευνας

Τμήμα Σπουδών

Στην αρμοδιότητα του Τμήματος Σπουδών υπάγονται η συγκέντρωση των κάθε φύσεως νομοθετημάτων, αποφάσεων και εγκυκλίων που αφορούν τις σπουδές και ο συντονισμός της ορθής εφαρμογής τους.

Η διεκπεραίωση κάθε διαδικασίας που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά τις σπουδές, τα θέματα των Ειδικών Μεταπτυχιακών Υποτρόφων (ΕΜΥ) και τα θέματα αλλοδαπών φοιτητών/τριών.

https://dps.auth.gr/

Υπηρεσίες:

Ειδικότερα το Τμήμα Σπουδών:

  • Συγκεντρώνει τα πάσης φύσεως νομοθετήματα, αποφάσεις και εγκυκλίους, που αφορούν στις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές και συντονίζει την ομοιόμορφη εφαρμογή τους από τα Τμήματα του ΑΠΘ.
  • Διεκπεραιώνει κάθε διαδικασία που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία και αφορά στις σπουδές καθώς και θέματα αλλοδαπών φοιτητών/τριών.
  • Τηρεί αρχείο με όλους τους/τις νεοεισαγόμενους/ες φοιτητές/τριες στις Σχολές/τα Τμήματα του ΑΠΘ με πίνακες και οδηγίες που διαβιβάζει στις αντίστοιχες Σχολές/Τμήματα.
  • Συντονίζει το Πρόγραμμα Υποτροφιών του ΑΠΘ (υποτροφίες αλλοδαπών/ανταποδοτικές υποτροφίες/υποτροφίες έρευνας/θερινό πρόγραμμα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού) και διαβιβάζει όλες τις προκηρύξεις υποτροφιών που αφορούν φοιτητές/τριες (προπτυχιακούς/ές, μεταπτυχιακούς/ές, υποψήφιους/ες διδάκτορες, νέους/ες ερευνητές/τριες).
  • Διεκπεραιώνει τη διαδικασία για την πρόσληψη των μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών και υποψηφίων διδακτόρων σε επικουρία μελών ΔΕΠ.
  • Διατηρεί πληροφοριακή βιβλιοθήκη με ανακοινώσεις υποτροφιών, βραβείων, διαγωνισμών, σεμιναρίων, συνεδρίων, απασχόλησης φοιτητών/τριών, μεταπτυχιακών προγραμμάτων, Θερινών Σχολείων στο εξωτερικό, κ.λπ.
  • Συγκεντρώνει και επεξεργάζεται στατιστικά στοιχεία για: α) τους/τις εγγραφέντες φοιτητές/τριες όλων των κατηγοριών ανά ακαδημαϊκό έτος, β) τους /τις ενεργούς/ές και εγγεγραμμένους/ες φοιτητές/τριες γ) τους/τις μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες και τους/τις υποψήφιους/ες διδάκτορες, δ) τους/τις καταταχθέντες αποφοίτους ΑΕΙ, ΑΤΕΙ & Σχολών υπερδιετούς φοίτησης και τους/τις μετεγγραφέντες σε Τμήματα του ΑΠΘ, σύμφωνα με τα στοιχεία των Τμημάτων και ε) τους/τις υποτρόφους του ΑΠΘ, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τμήματος Σπουδών. Τα στοιχεία αυτά είναι στη διάθεση των Υπηρεσιών του ΑΠΘ και παντός ενδιαφερομένου/ης, μετά από αίτησή του/της στο Τμήμα Σπουδών.
  • Συμμετέχει σε εκθέσεις στις οποίες παρουσιάζονται θεματικές για τις σπουδές (προπτυχιακές και μεταπτυχιακές) σε Σχολές και Τμήματα του ΑΠΘ, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
  • Εκδίδει κάθε έτος ενημερωτικά έντυπα, τα οποία διανέμονται στους/στις νεοεισαγόμενους/ες φοιτητές/τριες, με πληροφόρηση κυρίως σε θέματα φοιτητικής μέριμνας.
  • Οργανώνει επισκέψεις Γυμνασίων και Λυκείων από όλη την Ελλάδα για ενημέρωση σε θέματα σπουδών.
  • Διατηρεί ιστότοπο στον οποίο συγκεντρώνει προσφορές φοιτητικής στέγης από ιδιοκτήτες διαμερισμάτων και φοιτητικών studio, με πρόσβαση για όλους και λειτουργία όλη τη διάρκεια του έτους.

Υγειονομική Περίθαλψη

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νέου νόμου 4452/15-02-2017 (Α’ 17), άρθρο 31, παρ. 3 «οι προπτυχιακοί/ές και μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τριες και οι υποψήφιοι/ες διδάκτορες, που δεν έχουν άλλη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, δικαιούνται πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) με κάλυψη των σχετικών δαπανών από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 33 του ν. 4368/2016 (Α’ 83)» μόνο με την χρήση του ΑΜΚΑ τους.

Στις εγκαταστάσεις της Υγειονομικής Υπηρεσίας της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης (Κάτω Λέσχη, είσοδος από Εγνατία) μπορούν να προσέρχονται καθημερινά κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες οι φοιτητές/τριες που έχουν ανάγκη ιατρικής περίθαλψης. Στα Ιατρεία της ΠΦ Λέσχης παρέχονται Α’ Βοήθειες,  κλινική εξέταση (χωρίς την δυνατότητα συνταγογράφησης),  εμβολιασμοί και συμβουλές σε θέματα Αγωγής Υγείας.

Επίσης, στις εγκαταστάσεις της Υγειονομικής Υπηρεσίας της ΠΦ Λέσχης υπάρχει Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥΨΥ) που στελεχώνεται από ψυχολόγους, στο οποίο έχουν δικαίωμα δωρεάν προσέλευσης όλοι/όλες ανεξαιρέτως οι φοιτητές/τριες. Παράλληλα, υπάρχει και η δυνατότητα υποστήριξης από ψυχιάτρους,  σε συγκεκριμένες ημέρες και ώρες (κατόπιν ραντεβού). Από την Υγειονομική Υπηρεσία της ΠΦ Λέσχης μπορούν να προμηθευτούν την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας (ΕΚΑΑ) οι ανασφάλιστοι/ες φοιτητές/τριες που πρόκειται να μεταβούν σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.

– Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης

– Διαγνωστική Μονάδα της Οδοντιατρικής Σχολής

– Επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής και Υγείας

– Επιτροπή Παρατηρητηρίου της ακαδημαϊκής πορείας φοιτητών/τριών του Α.Π.Θ. που ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες

Γραφείο Υποστήριξης Φοιτητών Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων

Οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καλύπτουν αναπηρίες, περιορισμούς δραστηριότητας και περιορισμούς συμμετοχής. Οι τύποι ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε:

  • Φυσική αναπηρία
  • Οπτική δυσλειτουργία
  • Διαταραχή ακοής
  • Μειωμένη ομιλία
  • Χρόνια ασθένεια
  • Ψυχική ασθένεια (π.χ. κατάθλιψη, διαταραχή άγχους, διπολική διαταραχή, ψύχωση)
  • Διαταραχή αυτιστικού φάσματος / σύνδρομο Asperger
  • Διαταραχή έλλειψης προσοχής / υπερκινητικότητας (ADD / ADHD)
  • Ειδικές μαθησιακές δυσκολίες / δυσλεξία

https://studentaid.auth.gr/

Επιτροπή Ισότητας των Φύλων

Η Επιτροπή Ισότητας των Φύλων (ΕΙΦ) έχει τις εξής αρμοδιότητες:

α) εκπονεί σχέδια δράσης για την προώθηση και διασφάλιση της ουσιαστικής ισότητας στις εκπαιδευτικές, ερευνητικές και διοικητικές διαδικασίες του Ιδρύματος και καταρτίζει ετήσια έκθεση, την οποία υποβάλλει στη Σύγκλητο,

β) εισηγείται στα αρμόδια όργανα μέτρα για την προώθηση της ισότητας και την καταπολέμηση του σεξισμού,

γ) παρέχει ενημέρωση και επιμόρφωση στα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας σε θέματα σχετικά με το φύλο και την ισότητα,

δ) παρέχει υπηρεσίες διαμεσολάβησης σε περιπτώσεις καταγγελιών για διακριτική μεταχείριση ή παρενοχλητική συμπεριφορά,

ε) προωθεί την εκπόνηση ΠΜΣ και τη διενέργεια σεμιναρίων και διαλέξεων που εστιάζουν στη μελέτη του φύλου,

στ) προωθεί την εκπόνηση μελετών και ερευνών σχετικά με θέματα που σχετίζονται με το πεδίο της αρμοδιότητάς της,

ζ) παρέχει συνδρομή προς θύματα διακρίσεων όταν καταγγέλλουν διακριτική μεταχείριση.

Με τον εσωτερικό Κανονισμό του ΑΕΙ ρυθμίζονται ειδικότερα τα θέματα υποστήριξης των θυμάτων διακριτικής μεταχείρισης από την Επιτροπή.

https://www.auth.gr/committee/com-gaei/

Συνήγορος του Φοιτητή

Στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης έχει συσταθεί και λειτουργεί η ανεξάρτητη αρχή του Συνηγόρου του Φοιτητή. Σκοπός του θεσμού είναι η διαμεσολάβηση μεταξύ φοιτητών (προπτυχιακών, μεταπτυχιακών, διδακτορικών) και καθηγητών κάθε βαθμίδας ή διοικητικών υπηρεσιών. Ο Συνήγορος του Φοιτητή μεριμνά για την τήρηση της νομιμότητας και της ακαδημαϊκής ηθικής και τάξης στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ελευθερίας και την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης με σκοπό τη διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του Ιδρύματος. Ο Συνήγορος δεν παρεμβαίνει σε ουσιαστικά θέματα διδασκαλίας ή βαθμολόγησης σε εξετάσεις αλλά εξετάζει μόνον φαινόμενα αυθαιρεσίας ή παραβίασης κανόνων ηθικής κατά τη διενέργεια των εξετάσεων (γραπτών ή προφορικών).

Σκοπός είναι η αντιμετώπιση κάθε ζητήματος είτε με διαμεσολάβηση μεταξύ των μερών, είτε με παρέμβαση στα αρμόδια όργανα. Kάθε μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας μπορεί να απευθύνεται στο Συνήγορο. Η επικοινωνία φοιτητών και καθηγητών με το Συνήγορο του Φοιτητή γίνεται είτε τηλεφωνικά είτε με αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος. Ο Συνήγορος μπορεί να ενεργεί και αυτεπαγγέλτως.

https://www.auth.gr/synigoros-tou-foititi/

Φοιτητικές Εστίες Θεσσαλονίκης (Φ.Ε.Θ.)

Για τους φοιτητές του Α.Π.Θ. λειτουργούν τέσσερεις φοιτητικές εστίες (κτίρια). Οι τρεις (Α, Β, Γ) βρίσκονται στην περιοχή των 40 Εκκλησιών και η μία (Δ) στο πρώην ξενοδοχείο «Εγνατία» (στο κέντρο της πόλης, Λέοντος Σοφού 11).

Δικαίωμα στέγασης έχουν οι φοιτητές προπτυχιακών ή μεταπτυχιακών σπουδών. Η επιλογή των δικαιούχων γίνεται με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια.

https://www.auth.gr/university_unit/pfe/

Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη Α.Π.Θ.

H Πανεπιστημιακή Φοιτητική Λέσχη (ΠΦΛ) αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου άμεσα συνδεδεμένο με το ΑΠΘ και τη λειτουργία του. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στα ανατολικά της πανεπιστημιούπολης, με δύο μεγάλες αίθουσες και αντίστοιχες εισόδους, μία επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου και μία επί της Εγνατίας.

Σκοπός λειτουργίας της αποτελεί η παροχή καθημερινής ποιοτικής σίτισης (άνω των 15.000 γευμάτων ημερησίως), η βελτίωση των βιοτικών συνθηκών, η ψυχαγωγία και η προαγωγή της κοινωνικής και πνευματικής μόρφωσης των φοιτητών και φοιτητριών μας.

Εκτός του κεντρικού κτιρίου της ΠΦΛ, σίτιση παρέχεται στους/στις φοιτητές/τριες των αποκεντρωμένων Τμημάτων της Σχολής Καλών Τεχνών στη Θέρμη και στη Σταυρούπολη, των Τμημάτων της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Σερρών και Θέρμης, καθώς και στις Κλινικές της Κτηνιατρικής Σχολής. Επίσης, η σίτιση των φοιτητών/τριών του Τμήματος Γεωπονίας, στο Αγρόκτημα του ΑΠΘ, θα υλοποιηθεί εφόσον διαμορφωθεί κατάλληλος χώρος εστιατορίου στο Αγρόκτημα, με ευθύνη του Τμήματος Γεωπονίας.

Η αίτηση για την έκδοση κάρτας σίτισης, μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, υποβάλλεται υποχρεωτικά ηλεκτρονικά, μέσα από το περιβάλλον https://register.auth.gr και ξεκινάει από την 1η Σεπτεμβρίου για κάθε νέο ακαδημαϊκό έτος.  Απαιτείται ιδρυματικός λογαριασμός, ο οποίος για τους/τις νεοεισερχόμενους/ες φοιτητές/τριες εκδίδεται μετά την εγγραφή τους και την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΑΠΘ, με την καταχώρηση των στοιχείων τους στην προαναφερθείσα πλατφόρμα, σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται κάθε ακαδημαϊκό έτος, με το τέλος της προθεσμίας εγγραφών. Οδηγίες σχετικά με τη διεκπεραίωση της αίτησης από την ΠΦΛ αποστέλλονται στον ιδρυματικό λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του/της φοιτητή/τριας.

Σύμφωνα με τη Κοινή Υπουργική Απόφαση: Φ.5/65835/Β3/18.06.2012, για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, δωρεάν σίτιση δικαιούνται οι ενεργοί/ες φοιτητές/τριες των ΑΕΙ της ημεδαπής του πρώτου-δεύτερου-τρίτου κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι κάτοχοι πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου αντίστοιχα (δηλαδή ίδιου κύκλου σπουδών).

Για τις προϋποθέσεις δωρεάν σίτισης επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Πανεπιστημιακής Φοιτητικής Λέσχης του ΑΠΘ (ΠΦΛ)

Βιβλιοθήκες και online Βιβλιοθήκες

Η Κεντρική Βιβλιοθήκη παραμένει ανοιχτή  όλο το 24ωρο στις εξεταστικές περιόδους, ενώ το επιστημονικό αναγνωστήριο για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές και υποψήφιους διδάκτορες λειτουργεί 8:00 – 20:00.

https://www.lib.auth.gr/

Υποτροφίες και Κληροδοτήματα

https://klirodotimata.auth.gr/general-info/

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα – Δελτίο Φοιτητικού Εισιτηρίου (πάσο)

Δικαίωμα ακαδημαϊκής ταυτότητας έχουν όλοι/όλες οι προπτυχιακοί/ές, μεταπτυχιακοί/ές και διδακτορικοί/ές φοιτητές/τριες των ΑΕΙ της χώρας. Η ακαδημαϊκή ταυτότητα έχει και ισχύ Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου (πάσο), για όσους προβλέπεται ότι είναι δικαιούχοι από τη σχετική νομοθεσία.

Αιτήσεις για Ακαδημαϊκή Ταυτότητα δικαιούνται να υποβάλλουν όλοι/όλες οι φοιτητές/τριες των ΑΕΙ της χώρας. Ωστόσο, ισχύ και Δελτίου Ειδικού Εισιτηρίου, για να δικαιούνται τις προβλεπόμενες από την ισχύουσα νομοθεσία εκπτώσεις, θα έχουν μόνο οι Ακαδημαϊκές Ταυτότητες των φοιτητών/τριών ΑΕΙ δεύτερου κύκλου σπουδών που δεν είναι ήδη κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου για όσα έτη διαρκεί η φοίτησή τους σύμφωνα με το εκάστοτε ενδεικτικό πρόγραμμα δεύτερου κύκλου σπουδών.

On-line αίτηση

Χρήση Εγκαταστάσεων και Εξοπλισμού του Πανεπιστημίου

Η χρησιμοποίηση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του πανεπιστημίου από τους/τις φοιτητές/φοιτήτριες γίνεται με σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών του προγράμματος σπουδών, σε συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό. Η χρησιμοποίηση των χώρων, που υπάγονται στην ευθύνη της Σχολής, γίνεται με τη σύμφωνη γνώμη του Τμήματος από τον οποίο ζητούνται οι χώροι.

Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων

Το Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων καθοδηγεί τους/τις συμμετέχοντες/ουσες στα προγράμματα κινητικότητας να αντιμετωπίσουν τις αναγκαίες τυπικές διαδικασίες, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δυναμική παρουσία του ΑΠΘ στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά δίκτυα. Συγκεκριμένα:

  • διαχειρίζεται τις διμερείς συμφωνίες του ΑΠΘ στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων (Erasmus+ (κινητικότητα για σπουδές και πρακτική άσκηση/διδασκαλία/επιμόρφωση), Διεθνής Κινητικότητα Erasmus+, ERASMUS MUNDUS κ.α.)
  • βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για την εμβάθυνση των διμερών σχέσεων και την αντιμετώπιση όλων των σχετικών με την κινητικότητα θεμάτων
  • ενθαρρύνει και υποστηρίζει τη συμμετοχή του ΑΠΘ σε ευρωπαϊκά δίκτυα (θεματικά, εντατικά προγράμματα κτλ)
  • υποστηρίζει ενεργά όλες τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις του ΑΠΘ στην κατεύθυνση της συνοχής του Ευρωπαϊκού Πανεπιστημιακού Χάρτη (εφαρμογή συστήματος ECTS, εφαρμογή Παραρτήματος Διπλώματος, κτλ). Στο ΑΠΘ έχει απονεμηθεί το DS Label (2012-2015)
  • εξυπηρετεί τους/τις έλληνες/ίδες και ξένους/ες φοιτητές/τριες που συμμετέχουν σε προγράμματα κινητικότητας, καθώς και τους/τις μετακινούμενους/νες καθηγητές/τριες και υπαλλήλους
  • ενημερώνει σε τακτή βάση τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας του ΑΠΘ για τις δυνατότητες που τους προσφέρουν τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα
  • προβάλλει στα πανεπιστήμια του εξωτερικού τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που προσφέρει το ΑΠΘ.

Erasmus+ Πρακτική Άσκηση

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού κοινοτικού προγράμματος ERASMUS+, δίνεται η δυνατότητα σε προπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες (από το 1ο έτος σπουδών τους), μεταπτυχιακούς/ές φοιτητές/τριες και υποψήφιους/ες διδάκτορες, οι οποίοι/ες θα πρέπει να είναι εγγεγραμμένοι/ες στο ΑΠΘ, να πραγματοποιήσουν πρακτική άσκηση στο εξωτερικό σε Πανεπιστήμια/Επιχειρήσεις/Οργανισμούς, προσφέροντάς τους ταυτόχρονα υποτροφία κινητικότητας μέσω της τομεακής δράσης ERASMUS+ Πρακτική Άσκηση.

Επίσης, μπορούν να μετακινηθούν για πρακτική άσκηση οι πρόσφατοι/ες απόφοιτοι/ες στο πρώτο έτος της αποφοίτησής τους με την προϋπόθεση να έχει εγκριθεί η αίτησή τους, την οποία θα έχουν υποβάλει όσο είναι φοιτητές/τριες στο τελευταίο έτος. Με βάση την τελευταία ενημέρωση που είχαμε από την Εθνική Μονάδα/ΙΚΥ, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 12 του άρθρου 33 του Ν.4009/2011 (Α’ 195/06.09.2011) «ο φοιτητής ολοκληρώνει τις σπουδές του και του απονέμεται τίτλος σπουδών, όταν εξεταστεί επιτυχώς στα μαθήματα που προβλέπονται από το πρόγραμμα σπουδών και συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό πιστωτικών μονάδων». Κατά συνέπεια, δυνατότητα μετακίνησης ως προσφάτως απόφοιτοι θα έχουν μόνο οι ενδιαφερόμενοι/νες, οι οποίοι/ες μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής από το ΑΠΘ θα έχουν τη φοιτητική ιδιότητα, όπως αυτή ορίζεται παραπάνω.

https://eurep.auth.gr/el

Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών και Σταδιοδρομίας

Το Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών και Σταδιοδρομίας (ΓΔ) του ΑΠΘ λειτουργεί από το 1997 στα πρότυπα ανάλογων γραφείων σταδιοδρομίας που λειτουργούν εδώ και πολλά χρόνια σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Στόχος του ΓΔ είναι να βοηθήσει τους/τις φοιτητές/τριες και τους/τις απόφοιτους του ΑΠΘ  να προσεγγίσουν ομαλά τη μελλοντική τους σταδιοδρομία και να αναζητήσουν εργασία ανάλογη με τις γνώσεις που αποκόμισαν από τις σπουδές τους, παρέχοντας πληροφόρηση σχετικά με τις δυνατότητες που τους προσφέρονται, τόσο στη συνέχιση των σπουδών τους όσο και στη μετάβαση τους στην αγορά εργασίας. Οι κυριότεροι τομείς παρεχόμενης πληροφόρησης είναι, όσον αφορά στις σπουδές, τα προγράμματα σπουδών ελληνικών και ξένων πανεπιστημίων, υποτροφίες και κληροδοτήματα, προγράμματα κινητικότητας φοιτητών/τριών στην Ευρώπη, εκπαιδευτικά σεμινάρια, συνέδρια, ημερίδες και θέματα Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε ό,τι αφορά την απασχόληση, οι κυριότεροι τομείς πληροφόρησης είναι οι προκηρυσσόμενες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, προγράμματα πρακτικής άσκησης, έρευνες σχετικά με την αγορά εργασίας και την απασχόληση των αποφοίτων του ΑΠΘ, εργοδοτικοί και επαγγελματικοί φορείς (π.χ. σύλλογοι, επιμελητήρια) και η υποστήριξη επιχειρηματικών ιδεών. Επιπλέον, το ΓΔ παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες σχετικά με τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος και συνοδευτικών επιστολών, τη συνέντευξη επιλογής προσωπικού, το σχεδιασμό σταδιοδρομίας και τεχνικές αναζήτησης εργασίας.

Τέλος, κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους διοργανώνονται ημερίδες και σεμινάρια με θέμα την πληροφόρηση στους παραπάνω τομείς.

https://career.auth.gr/

Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Α.Π.Θ.

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες μέσω ειδικών applications του Ιδρύματος, και μέσω κινητού τηλεφώνου.

https://it.auth.gr/

Πολιτισμός

Ενημερωθείτε για την Ορχήστρα, τις Χορωδίες, τα Μουσεία-Αρχεία-Συλλογές, τις πολυάριθμες Πολιτιστικές Ομάδες και τις σημαντικότερες Αίθουσες Τελετών του Πανεπιστημίου. 

https://www.auth.gr/culture/

Πανεπιστημιακό Γυμναστήριο

Ιδρύθηκε ταυτόχρονα με το Πανεπιστήμιο το έτος 1925. Στεγάζεται σε ιδιαίτερο κτίριο, στον ανατολικό τομέα της πανεπιστημιούπολης, δίπλα στη Φοιτητική Λέσχη, επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου σε έκταση 22 στρεμμάτων.

Στο γυμναστήριο μπορούν ελεύθερα να αθλούνται οι φοιτητές/τριες, καθημερινά από τις 3:00 μ.μ. ως τις 6:30 μ.μ., καθώς και το προσωπικό του Πανεπιστημίου τις ίδιες ώρες, δύο ημέρες της εβδομάδας που ορίζονται από την Διοίκηση. Οι εγκαταστάσεις του περιλαμβάνουν γήπεδο ποδοσφαίρου, μία μεγάλη αίθουσα αθλοπαιδιών για καλαθοσφαίριση και πετοσφαίριση, αίθουσες γυμναστικής και χορού, άρσης βαρών και επιτραπέζιας αντισφαίρισης (πιγκ-πογκ). Για τα αγωνίσματα υγρού στίβου το γυμναστήριο κάνει χρήση των εγκαταστάσεών του Eθνικού και του Ποσειδωνίου Kολυμβητηρίου και για τα αγωνίσματα στίβου κάνει χρήση του Kαυταντζογλείου Σταδίου.

http://www.auth.gr/gym

Παιδικό Κέντρο

Πρόκειται για μονάδα ολοήμερης λειτουργίας για παιδιά προσχολικής ηλικίας (2,5 μέχρι 5,5 ετών) που υπάγεται στο ΑΠΘ. Σκοπός του Κέντρου είναι η παροχή αγωγής σε παιδιά των οποίων οι γονείς ανήκουν στην πανεπιστημιακή κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών/τριών. Στεγάζεται πίσω από το Κέντρο Αιμοδοσίας του ΑΧΕΠΑ και δίπλα στο κτίριο Υδραυλικής του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών. . Για πληροφορίες σχετικά με τα δίδακτρα και τις παροχές επικοινωνήστε με τους αρμόδιους.

www.paidiko.auth.gr/

Γραφείο Κίνησης

Το Γραφείο Κίνησης βρίσκεται εξωτερικά στον 1ο όροφο του Κτιρίου Διοίκησης, υπάγεται στη Διεύθυνση Συντήρησης και Λειτουργίας Εγκαταστάσεων και είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο χρήσης, κίνησης, συντήρησης των αυτοκινήτων του ΑΠΘ, καθώς και για την έκδοση των ειδικών σημάτων στάθμευσης των οχημάτων στους χώρους της πανεπιστημιούπολης.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση του ειδικού σήματος στάθμευσης αποτελεί το αυτοκίνητο να ανήκει στον/στην ίδιο/α το/τη φοιτητή/τρια ή στους γονείς του/της και να βρίσκεται σε κανονική διάρκεια φοίτησης.

https://www.auth.gr/directorate/admin-gdty/admin-dsle/admin-tle/admin-tmo-2/

Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση

Η Πανεπιστημιακή Κατασκήνωση λειτουργεί στην Καλάνδρα Χαλκιδικής από το 1960 και αποτελεί ιδιοκτησία του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Την ευθύνη για τη λειτουργία της Πανεπιστημιακής Κατασκήνωσης έχει η Διοίκηση του ΑΠΘ.

Η Επιτροπή Κατασκήνωσης Καλάνδρας έχει εισηγητικό, επικουρικό και οργανωτικό ρόλο ως προς τον τρόπο λειτουργίας της Κατασκήνωσης. Δικαίωμα διαμονής σε αυτήν έχουν όλοι/ες οι φοιτητές/τριες, το προσωπικό, καθώς και οι συνταξιούχοι του ΑΠΘ.

Η Κατασκήνωση αποτελεί ένα δημόσιο χώρο αναψυχής, εκπαίδευσης και πολιτισμού για τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας του ΑΠΘ. Ο σεβασμός και η προστασία του περιβάλλοντος είναι βασικές αρχές που διέπουν τη λειτουργία της. Ως εκ τούτου, λαμβάνεται ιδιαίτερη μέριμνα για την εξοικονόμηση ενέργειας, την αποφυγή κάθε είδους ρύπανσης και την προστασία και διατήρηση των φυσικών πόρων. Παράλληλα, αναπτύσσονται δράσεις με στόχο την καλλιέργεια περιβαλλοντικής συνείδησης και ευαισθησίας.

https://camping.auth.gr/

Στράτευση και Αναβολή λόγω σπουδών

Οι φοιτητές που δεν έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις δικαιούνται αναβολής στράτευσης για την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Η αναβολή κατάταξης για λόγους σπουδών χορηγείται μέχρι τη συμπλήρωση του 28ου έτους της ηλικίας των φοιτητών.

Υπενθυμίζεται, ότι για τον υπολογισμό των ορίων ηλικίας, στη στρατολογική νομοθεσία λαμβάνεται υπόψη η πρώτη του έτους που φέρεται κάποιος γραμμένος στα μητρώα αρρένων και όχι η ημέρα των γενεθλίων του.

Σε καμιά περίπτωση πάντως δεν μπορεί να χορηγηθεί αναβολή (ή αυτή να παραταθεί) πέραν της 31ης Δεκεμβρίου του έτους, κατά το οποίο ο ενδιαφερόμενος συμπληρώνει το 28ο έτος της ηλικίας του, σύμφωνα με όσα προβλέπει η στρατολογική νομοθεσία.

Προκειμένου να τύχει αναβολής στράτευσης ένας φοιτητής οφείλει με την εγγραφή του στο πανεπιστήμιο να προσκομίσει στο αρμόδιο στρατολογικό γραφείο πιστοποιητικό εγγραφής που θα του το χορηγήσει μετά από αίτησή του η γραμματεία της σχολής.

Ομοίως, οφείλει αμέσως μετά το πέρας των σπουδών του να προσκομίσει πιστοποιητικό σπουδών για διακοπή της αναβολής του. Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να ζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι από όλα τα κατά τόπους στρατολογικά γραφεία.